Saturday 1 December 2007

Baby name

Het is misschien nog iets te vroeg, maar het kan geen kwaad om er al over te praten.

De naam.

We gaan ons kind geen Nederlandse naam geven zoals Roosje, of Jan-Willen Klaase. En ook gaan we ons kind geen Engelse naam geven zoals George, steven, of Hillary. We zitten te denken om ons kind een Japanse naam te geven die ook in het Engels kan worden gebruikt zoals bevoorbeeld: Rina, of Lisa. Kenji kan worden veranderd in Ken (niet dat ik ken een mooie naam vind, maar het is een voorbeeld).

Ik heb deze website gevonden, waar je kan zoeken op origin van de naam. Neem een kijkje en laat ons weten wat jij een mooie naam vind voor een kind met een Nederlandse vader en een Japanse moeder.

English version

It's still a little bit early, but it wouldn't be a bad thing to talk about it already...

The name

We are not going to give the baby a Dutch name such as roosje, or Jan-Willem-klaase and neither we will give the child an English name such as George, Steven, or Hillary. We are thinking about a Japanese name, that can also be used in English. Names such as Rina, or Risa. Kenji which can be transformed to Ken (I don't like the name ken... but just to give an example).

I found this nice site where you can search by origin. Please have a look at tell us.. what you think is a nice name for a baby with a Dutch Dad, and a Japanese mom.

1 comment:

Jaap said...

Teneerste gefeliciteerd !!! heb je blog een beetske gevolgd ben er op gekomen door bepaalde links toen ik zocht naar dingen over japan. aangezien je vroeg naar suggesties was ik voor de gein aan het kijken naar japanse namen die passen bij jullie kind. voor een jongens naam dacht ik aan Haru(waarom omdat jullie kind ongeveer in spring zal worden geboren denk ik) en als meisjes naam Akina( dat zou spring flower betekenen. hoop dat je hier wat aan had.

greets from Jaap